طراحی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 42
حال بهتر است مسئله تلفیق این سلسه کیفیت رنگ را با توجه به مقاصد هنری بررسی کنیم همانگونه که در فصل گذشته تشریح شد باید به دو هدف مهم دست یافت نخست اینکه رنگها باید متناسب با کار خاصی که برای آن تهیه می شوند مفهوم بیانی خاصی را انتقال دهند . دوم اینکه این رنگ ها باید به گونه ای به بیننده عرضه شوند که وحدت و انجام بصری را القاء کنند .
دستیابی به وحدت بصری برای تمامی کسانی که هنرهای تجسمی سروکار دارند ضرورت اساسی محسوب می شود .
طراح به گونه ای کیفیت بسوی فرم را به کار می بندد که اثر نهاییش حسی از وحدت و انسجام را در بیننده به وجود آورد .
منطق ، اصول طراحی
از نظر طراح ، فوم بصری ترکیبی از عناصر خاصی همچون خط ، شکل ، حجم بافت و کیفیات مشخصة رنگ است . این عوامل گوناگون فرم به عنوان عناصر فرم و عناصر طراحی معروف هستند .
از آنجا که هر یک از عوامل یک محرک بصری منحصر به فرد و مستقل را نشان میدهد و دارای قابلیت های گوناگون است لذا ضروری است که طرح جهت دستیابی به انتظام و وضوح بصری این متغیرها را دقیقاً تحت نظر داشته باشد چون تأثیر این عناصر مستقیماً توسط اندام حس بینایی دریافت می شود .
ضرورت طبقه بندی نظریة طراحی
شاید هنوز امید دستیابی به اصطلاح مشترک و مورد توافق همگان بسیار زود باشد ولی در حال حاضر نیاز به دسته بندی اصطلاحات آمر نه به صورت فلسفی کاملاً احساس می شود هر کوششی در جهت دسته بندی اصطلاحات باید حاصل ارزیابی صادقانه آن عواملی باشد که حضوری چشمگیر در اثر طراح دارد .
در ادامه توضیحاتی که ارائه شد که واکنش ها و رفتارهای سادة انسانی اعتبار اصول پیشنهادی را تأیید می کنند اساس معتبر و معقولی را برای پاسخگویی به نیازهای انتظام عناصر در نظریة طراحی فراهم می کنند .
اصول طراحی
در این مبحث به اصول طراحی می پردازیم
محدودیت :
پیش از همه باید اذعان کرد که هر گاه در برابر یک محرک بصری قرار می گیریم اندکی مبهوت می شویم . آشفتگی و بی نظمی حاصل از تنوعات بی حد و مرز نتیجهای جز واکنش نا خوشایند حسی نخواهد داشت . تحمل و توان ما برای درک تنوعات محدود است . به بیان دیگر اگر قرار است واکنش حسی رضامندانه ای حاصل شود . باید برای میزان تنوع حد و حدودی قائل شد .
2) توازن
دومین نیاز انسان ریشه در واکنش حسی ما نسبت به یکنواختی دارد ما زود خسته و ملول و به سرعت از هر چیزی زده می شویم و هر گاه احساس یکنواختی کنیم ، نیاز به نوعی تنوع احساس می کنیم . نیاز داریم که نیروهای متضاد و مخالفی هم وجود داشته باشند این نیاز انسانی را در اصول طراحی توازن می نامیم .
3) تسلط
اگر از نظر بصری وجود عناصر متضادی که بنابه اصل توازن خواهم می شوند ضرورت دارد ولی تضاد بین نیروهای برابر نیز موجب تنش و درگیری شده لذا مانع حس وحدت می شود و از این رو جهت دستیابی به خشنودی حسی ضروری است که یکی از این نیروها تفوق و برتری پیدا کند . برای
سایر محصولات :
طراحی
طراحی ...
طراحی واحد تولیدطراحی واحد تولید...
طراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری بهره وری در معاونت توسعه مدیریت و منابعطراحی و محاسبه شاخص...
طراحی و عملکرد سیستم ترمزطراحی و عملکرد سیستم ترمز...
طراحی نیمکتطراحی نیمکت...
طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلوطراحی کردن سیستم های مبتنی...
طراحی قالبطراحی قالب...
طراحی صندلیطراحی صندلی...
طراحی بیمارستانطراحی بیمارستان...
طراحی برش عمودی مستطیلی قلب اکستروژن با یک سوراخطراحی برش عمودی مستطیلی قلب...
طراحی ایستگاههای آتش نشانیطراحی ایستگاههای آتش...
طبیعت و اثرات پالایشطبیعت و اثرات پالایش...
طبقه بندی روغنهای صنعتیطبقه بندی روغنهای صنعتی...
ضرورت و روش تدوین استراتژی نانوتکنولوژیضرورت و روش تدوین استراتژی...
ضرورت و روش تدوین استراتژی نانوتکنولوژی برای فنآوری مخابرات الکترواپتیک کشورضرورت و روش تدوین استراتژی نانوتکنولوژی ...
ضایعات خاکضایعات خاک...
صنعت ساختمان و ساختمان سازیصنعت ساختمان و ساختمان...
صنایع غذاییصنایع غذایی...
صنایع دستی 2صنایع دستی 2...
صناع~1صناع~1...
صفحه اصلی اخبار جستجو پست الترونیک فهرستصفحه اصلی ...
شیشهشیشه...
شکلات فرمندشکلات فرمند...
شیوه اجرای یادبند کنشیشیوه اجرای یادبند کنشی...
شیمیشیمی...
شیمی و پیوندهاشیمی و پیوندها...
شیمی و فیزیک مواد غذاییشیمی و فیزیک مواد...
شیمی و روش تهیهشیمی و روش تهیه...
شیمی 3شیمی 3...
شهرسازیشهرسازی...
شهرسازی 1شهرسازی 1...
شهر سازی جدید واصول آنشهر سازی جدید واصول...
شناسایی ومحاسبه حریم سفره های آبهای زیر زمینی با تاکید برشناخت حریمشناسایی ومحاسبه حریم سفره...
شناخت مشکل میز و صندلی غذا خوریشناخت مشکل میز و...
شناخت بازار اوکراین و راههای دستیابی به آنشناخت بازار اوکراین...
شمس العمارهشمس العماره...
شکاف حقه گلشکاف حقه گل...
شش سیگما 02شش سیگما 02...
شش سیگما GEشش سیگما GE...
شش سی ماشش سی ما...
شرکت پست شرکت پستشرکت پست ...
شرکت پارس خودروشرکت پارس خودرو...
شرکت هما تئوری های مدیریتشرکت هما تئوری های...
شرکت مقره سازی صدف گسترشرکت مقره سازی صدف...
شرکت محصولات کاغذی لطیفشرکت محصولات کاغذی لطیف...
شرکت محصولات کاغذی لطیفشرکت محصولات کاغذی...
شرکت کامپیوتریشرکت کامپیوتری...
شرکت کارخانجات پارس الکتریک سهامی عامشرکت کارخانجات پارس...
شرکت سود خانه استقلال سهامی خاصشرکت سود خانه استقلال سهامی...
شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و برقنیروگاهشرکت سهامی خدمات مهندسی آب...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص
کلمات کلیدی :کنیم نیاز صول راحی ندی صطلاحات سته ندی محرک صری واکنش ستیابی
- ۹۶/۰۹/۱۵